tel. +48 790 341 338

Zabiegi dentystyczne wykonywane w naszym gabinecie

Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza jest dziedziną zajmującą się profilaktyką oraz leczeniem i odbudową ubytków próchnicowych. Próchnica jest chorobą bakteryjną powodującą demineralizację tkanek twardych zęba i rozpad zębiny. Często na jej pojawienie się mają wpływ: duża ilość cukrów w diecie, niskie ph w jamie ustnej spowodowane piciem dużej ilości napojów kwasowych lub słodzonych, niedostateczna higiena zębów. Nie leczona może prowadzić do chorób miazgi zęba, które często wiążą się z dużym bólem oraz koniecznością leczenia kanałowego zęba. Stomatolog może wykryć ją na wczesnym etapie i leczyć poprzez fluoryzację i remineralizację, co znacząco zmniejsza czas i ilość koniecznych do wykonania zabiegów dentystycznych, dlatego tak ważna jest profilaktyka i regularne kontrole w gabinecie stomatologicznym.

Leczenie w naszym gabinecie odbywa się w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu pacjent nie odczuwa stresu związanego z bólem podczas zabiegu. Dzięki wykorzystaniu specjalnych formówek sekcyjnych jesteśmy w stanie odtworzyć prawidłowy kształt oraz punkty styczne odpowiadające tym w uzębieniu naturalnym. Stosujemy najlepsze materiały stomatologiczne oraz systemy wiążące, bo oprócz komfortu pacjenta najważniejsza jest dla nas jakość i precyzja przeprowadzonego leczenia.

Endodoncja

Endodoncja czyli leczenie kanałowe to dziedzina zajmująca się leczeniem chorób miazgi i tkanek okołowierzchołkowych. Na skutek próchnicy głębokiej, urazu czy złamania zęba może dojść do zakażenia miazgi zęba (nerwu), a wtedy konieczne jest leczenie kanałowe. Najczęściej wiąże się to z dużym bólem samoistnym, bólem przy nagryzaniu i opukiwaniu zęba. Czasem przewlekłe zmiany zapalne są obecne przy korzeniach zęba, ale nie dają objawów bólowych natomiast stanowią źródło zakażenia i rozprzestrzeniania się bakterii po całym organizmie, a ich wykrycie możliwe jest dzięki zdjęciom rentgenowskim.

Leczenie kanałowe polega na usunięciu przez dentystę zainfekowanej miazgi (nerwu) z kanału, bądź kanałów i dokładnym wyczyszczeniu a następnie wypełnieniu kanałów materiałem nieresorbowalnym, czyli takim który nie zanika po czasie. Odpowiednio przeprowadzone daje bardzo dużą skuteczność utrzymania zęba leczonego kanałowo przez wiele lat. Standardowo podczas leczenia kanałowego stosujemy koferdam (izolator śliny) jako zabezpieczenie leczonego zęba przed infekcją wtórną z jamy ustnej, a także aby poprawić komfort pacjenta podczas leczenia. Dzięki użyciu nowoczesnego endometru i aparatu RTG, jesteśmy w stanie zmierzyć długość kanałów poprzez pomiar elektroniczny i zdjęcia radiologiczne. Do opracowywania kanałów używamy narzędzi maszynowych, co znacznie skraca czas zabiegu. Po każdym leczeniu kanałowym wykonujemy zdjęcie RTG kontrolne, tak aby mieć pewność, że zostało przeprowadzone prawidłowo.

Chirurgia stomatologiczna

Chirurgia stomatologiczna to dział stomatologii odpowiadający za leczenie operacyjne chorób i schorzeń jamy ustnej i okolic. Najczęściej wykonywanym zabiegiem z obszaru chirurgii jest ekstrakcja, czyli usunięcie zęba. Ale dzięki niektórym technikom chirurgicznym jak chirurgiczne wydłużenie korony klinicznej, hemisekcja czy resekcja jesteśmy w stanie uratować zęby, które wcześniej nadawały się tylko do usunięcia.

Wszystkie zabiegi chirurgiczne wykonywane są w znieczuleniu miejscowym, tak aby były bezbolesne i jak najmniej stresujące dla pacjenta. Zajmujemy się usuwaniem zębów stałych i mlecznych, a także ósemek i zębów zatrzymanych. Dzięki odpowiednim technikom i narzędziom jesteśmy w stanie przeprowadzić ekstrakcję w sposób atraumatyczny, czyli jak najmniej urazowy dla struktur otaczających ząb, co skutkuje lepszym gojeniem rany, mniejszym bólem po zabiegowym, a także poprawia warunki do implantacji.

Implantologia

Implantologia zajmuje się uzupełnianiem braków zębowych za pomocą wszczepów tytanowych. Implant dzięki swojej konstrukcji zastępuje korzeń utraconego zęba i umożliwia wykonanie na nim estetycznej korony, dzięki czemu jesteśmy w stanie przywrócić odpowiednią funkcję żucia i estetykę uśmiechu. Implanty w większości przypadków są najlepszą metodą na uzupełnienie brakujących zębów, gdyż integrują się na stałe z kością, zapewniając stabilną i estetyczną odbudowę ubytków. Świetny wygląd, komfort użytkowania i trwałość sprawiają, iż implanty są coraz chętniej wybieranym rozwiązaniem wśród pacjentów z brakami zębowymi. Zawsze przed wszczepieniem implantu stomatolog musi ocenić warunki kostne i zgryzowe do implantacji.

Dzięki tomografii komputerowej, dentysta jest w stanie dokładnie zaplanować zabieg i przyszłą pozycję implantu. W przypadku trudnych warunków anatomicznych korzystamy z szablonów implantologicznych. Szablony są cyfrowo zaprojektowanymi prowadnicami na bazie tomografii komputerowej, które umożliwiają nam wprowadzenie implantu w dokładnie takiej pozycji jak ta która została zaplanowana na ekranie komputera. Dzięki temu jesteśmy w stanie zwiększyć bezpieczeństwo implantacji i uniknąć powikłań pozabiegowych, nawet w trudnych przypadkach. Każdy przypadek jest inny, dlatego podczas konsultacji, na bazie badania stomatologicznego i zdjęcia tomograficznego, dentysta zaproponuje najodpowiedniejszą metodę leczenia.

Protetyka

Protetyka to dziedzina stomatologii obejmująca przywracanie warunków zgryzowych po utracie zębów własnych, a także umożliwiająca odbudowę zębów mocno zniszczonych lub złamanych. Ubytki zębów niekorzystnie wpływają na estetykę uśmiechu, pogarszają komfort jedzenia, a także mogą prowadzić do przemieszczania się zębów i ich nadmiernego starcia. Nieleczone mogą powodować bóle i problemy w stawach skroniowo-żuchwowych. Dzięki protetyce jesteśmy w stanie przywrócić estetykę uśmiechu, uzupełnić braki zębowe, odbudować zęby które nie nadają się do leczenia zachowawczego.

Wykonujemy zarówno prace protetyczne stałe : korony, mosty, licówki, jak i prace protetyczne ruchome: protezy śluzówkowe, protezy szkieletowe, protezy kombinowane. Charakter i kosztorys pracy zawsze są szczegółowo omawiane z pacjentem, tak aby maksymalnie sprostać jego oczekiwaniom co do podjętego leczenia. Po badaniu stomatologicznym, dentysta oceni potrzeby lecznicze i zaproponuje najodpowiedniejszy plan leczenia. Zawsze dążymy do uzyskania jak najlepszej estetyki i komfortu użytkowania uzupełnień przez pacjenta.

Profilaktyka

Profilaktyka jest jedną z najważniejszych dziedzin stomatologii. Obejmuje wszystkie zabiegi które skupiają się na diagnostyce, wczesnym wykrywaniu i zapobieganiu próchnicy. Bardzo ważne jest, aby pacjenci zdawali sobie sprawę z konieczności regularnych kontroli uzębienia. Odkładająca się płytka nazębna w jamie ustnej może być przyczyną próchnicy, krwawienia dziąseł, nieświeżego oddechu oraz skłonności do paradontozy. Dlatego tak ważne są, prawidłowa technika mycia zębów, regularna higienizacja i okresowe kontrole stomatologiczne. Higienizacja to zabiegi, które mają na celu usunięcie kamienia, osadów i płytki nazębnej. Skaling ultradźwiękowy, powoduje usunięcie kamienia i płytki nazębnej.

Dzięki końcówkom ultradźwiękowym, skaling jest praktycznie bezbolesny i dobrze tolerowany przez pacjentów. Piaskowanie służy do usunięcia nalotów i przebarwień z powierzchni zębów, które często pojawiają się w wyniku spożywania dużej ilości kawy, herbaty, bądź palenia papierosów. Fluoryzacja ma na celu wzmocnienie szkliwa zębów poprzez stosowanie preparatów z fluorem, dzięki czemu jesteśmy w stanie zredukować ryzyko próchnicy, a także wpływać na remineralizację, czyli zatrzymanie wczesnej próchnicy.